Ett nytt försök

Gör ett nytt försök. Ett nytt försök till att blogga.

Men den här gången står fokus inte i ord utan i bilder. 
För jag insåg att jag faktiskt är ganska bra på att fota när jag tittade på min skärmsläckare igår. Och att jag har alldeles för många bilder som bara ligger undanglömda på datorn och samlar damm. Bilder som inte får den uppskattning de behöver. Så varför inte dela med sig av dem liksom?

Bloggade cirka två dagar på for.me, och var jättenöjd. Med allt. Förutom att jag inte fick bestämma helt själv allt vad jag ville ha. Och även om jag inte har satt igång att redigera någon html alls här än, så kommer det.

Och här är en bild på min skärmsläckare. Från typ två dagar sen (lägger alltid till nya bilder i den känns det som, men dessa finns ju liksom kvar).

Första bilden är från Tyskland. Det var solnedgång och allt var vackert, jag gick en promenad och var ensam. Lär skriva ett inlägg om det senare.

Bilden under är från Marocko när vi var där i början av 2015. Det var en massa barn som sprang och jag smygfotade.

Till höger om dessa, den lite större bilden, är en katt som hoppade precis när jag fotade den. Fick bara denna bild av hoppet och är sjukt nöjd. Också Marocko.

Sista bilden i denna rad är från vår trädgård här i Uppsala.

Geten som hånglar med en vägg är typ en av mina favoritbilder. Den är också tagen i Marocko, en resa där jag tänkte väldigt mycket på att kyssa en kille som jag hade lämnat i Uppsala (som nu är min pojkvän också).

Under geten är en bild från Brügge i Belgien, där jag var tillsammans med mamman och dottern i familjen jag var au pair hos.

Bredvid dessa två, under katten, har vi Fyrisån. Kallade bilden för "Magi i en vattenpöl", men det är alltså egentligen... lite större än en vattenpöl.

Och sist men inte minst har vi en urgammal bild. Jag tror den är från 2012, eller kanske –13. Vi var på konfaåterträff och pratade om en massa saker. Nycklarna var nyckelord till en övning. Efter den återträffen återvände jag till gymnasiet och skrev en uppsats som jag fick A på, och en massa beröm för min slutkläm, där jag hade blandat in en mängd av de saker vi tog upp under lägret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar